Kako pomoću Loyalty Tiersa povećati angažovanost i zadržati kupce

Loyalty Tiers

Kako pomoću Loyalty Tiersa
povećati angažovanost i zadržati kupce

U današnjem poslovnom svetu, gde konkurencija neprekidno raste, stvaranje lojalnog kupaca je od dragocenog značaja za dugoročni uspeh. Jedan od najefikasnijih načina za postizanje ovog cilja je implementacija programa lojalnosti sa različitim nivoima. Upravo ti nivoi predstavljaju lojalti tireve.

Ovaj pristup je veoma važan, jer, ne samo da podstiče kupce da se vraćaju, već ih i motiviše da troše više kako bi dostigli viši nivo i iskoristili veće pogodnosti.

Stvaranje lojalnog kupaca je od dragocenog značaja za dugoročni uspeh.
loyalty diagram
loyalty kupci
popust kroz loyalti aplikaciju

Šta su lojalti tirevi?

Lojalti tirevi su različiti nivoi u programu lojalnosti koji nagrađuju kupce na osnovu njihove aktivnosti, potrošnje ili nekog drugog kriterijuma. Svaki nivo, uglavnom, donosi sve vrednije nagrade, čime se podstiče veći angažman i trošenje.

Benefiti koje lojalti tirevi donose

Kroz različite nivoe nagrada, kupci su motivisani da više kupuju i češće se vraćaju kako bi ostvarili dodatne benefite. Loyalty Tiers utiču na povećanje angažovanosti kupaca.

Kupci na višim nivoima često dobijaju ekskluzivne, odnosno poseben popuste, besplatne proizvode ili specijalne usluge, što ih motiviše da troše više kako bi dostigli te nivoe. Tirevi su važni za podsticanje veće potrošnje.

Kupci koji osećaju da su deo ekskluzivnog kluba imaju tendenciju da budu lojalniji brendu i manje skloni da pređu kod konkurencije. Tirevi znaju kako da zadrže kupaca.

Programi lojalnosti omogućavaju kompanijama da prikupljaju podatke o kupovnim navikama svojih kupaca, što može biti korisno za personalizaciju ponuda i poboljšanje marketing strategija. Tirevi su važni za prikupljanje korisnih podataka.

Kako kreirati efektivan program lojalnosti
sa lojalti tirevima

Treba krenuti od jasnog definisanja nivoa i nagrada.

Svaki nivo treba jasno da definiše šta kupac treba da uradi da bi ga postigao i koje nagrade može da očekuje. Transparentnost je ključna za uspeh.

Ne zaboravite da je važno da prvi nivo bude pristupačan.

Početni nivo treba biti lako dostupan kako bi se kupci brzo uključili u program i osetili prve benefite.

Ostavite prostora za povećavanje vrednosti nagradam,

jer sa svakim sledećim nivoom, nagrade treba da postaju sve vrednije i ekskluzivnije kako bi kupci imali motivaciju da se penju kroz nivoe.

Važno je da redovno komunicirate sa članovima,

jer parvo redovno informisanje kupaca o njihovom napretku, specijalnim ponudama i načinima za brže dostizanje sledećeg nivoa, pomaže u održavanju njihove angažovanosti.

Budite korak ispred i personalizujte nagrade.

Korišćenje prikupljenih podataka za personalizaciju ovih nagrada i ponuda može dodatno povećati lojalnost kupaca.

Loyalty programi raznih kompanija
brand loyalty, Loyalty tiers
Loyalty tiers

Najuspešniji loyalty programi na globalnom nivou

Jedan od poznatih primera je Starbucks Rewards program, koji nudi tri nivoa članstva: Green, Gold i Star. Svaki nivo donosi specifične pogodnosti, kao što su besplatni napici, personalizovane ponude i ekskluzivni događaji. Ovaj sistem podstiče kupce da često posete Starbucks, kako bi sakupljali bodove i napredovali kroz nivoe.

Hajde da prošetamo kroz njegove Loyalty tiereve.

Green Level – Svi članovi automatski postaju zeleni članovi pri pridruživanju programu. Pogodnosti uključuju besplatne refilove na određenim napicima i mogućnost besplatnog prilagođavanja napitaka.

Gold Level – Članovi postaju zlatni članovi kada sakupe određeni broj zvezdica, odnosno, bodova. Zlatni članovi dobijaju besplatan napitak ili hranu za svakih 125 sakupljenih zvezdica, prilagođene ponude i ekskluzivne nagrade.

Amazon Prime je plaćeni program članstva koji nudi razne pogodnosti kao što su besplatna dostava, pristup Prime Video, Prime Music, ekskluzivni popusti i pristup posebnim događajima kao što je Prime Day. Iako nema višestruke nivoe, Prime članstvo predstavlja visoko vrednovan loyalty program zbog velikog broja benefita.

Sephora Beauty Insider je program lojalnosti, kreiran od Insider, VIB i VIB Rouge nivoa.

Insider je početni nivo dostupan svima koji se pridruže programu. Zahvaljujući ovom tieru, članovi dobijaju besplatan poklon za rođendan i mogućnost da sakupljaju bodove za svaku transakciju. Kod Sephore, članovi postaju VIB nakon što potroše određeni iznos na godišnjem nivou. Pogodnosti uključuju dodatne popuste, besplatne usluge i ekskluzivne događaje. VIB Rouge je najviši nivo koji se dostiže nakon još većeg iznosa godišnje potrošnje. Članovi dobijaju sve pogodnosti nižih nivoa, plus besplatnu dostavu, pristup ekskluzivnim događajima i specijalne nagrade.

Marriott Bonvoy je program loalnosti za 30-ak brendova, kao što su kuće ili vile kompanije Marriott, za rentiranje, najčešće u svrhu odmora. Kreiran je od kompleksnih tireva, poput Member, Silver Elite, Gold Elite, Platinum Elite, Titanium Elite, Ambassador, pri čemu osnovni nivo nudi osnovne pogodnosti poput besplatnog Wi-Fi-ja. Nakon određenog broja noćenja godišnje, članovi dobijaju i pogodnosti koje uključuju kasniji odlazak, odnosno check-out, dodatne bodove za noćenja i prioritetsko check-in.

Gold Elite je, recimo, nešto viši nivo sa pogodnostima kao što su besplatan doručak i unapređene sobe.

Platinum, Titanium, i Ambassador Elite predstavljaju najviše nivoe sa dodatnim ekskluzivnim pogodnostima poput garantovano komfornije i luksuznije sobe, raniji check-in, kasniji check-out, a donose i određen broj besplatnih noćenja, čak i ličnog asistenta za putovanja.

Delta SkyMiles je program lojalnosti, avio kompanije Delta Air Lines. Kreiran je od nivoa Member, Silver Medallion, Gold Medallion, Platinum Medallion, Diamond, pri čemu osnovni nivo nosi osnovne pogodnostima kao što su mogućnost sakupljanja milja za letove,a recimo, Silver Medallion daje mogućnost besplatnog izbora sedišta, besplatan dodatni prtljag i ubrzani proces prijave, tj. check-ina.

Gold, Platinum, i Diamond Medallion kao naajviši nivoi ovog loyalty programa, donose i dodatne pogodnostima kao što su prioritetna usluga, unapređena tj. bolja sedišta, besplatan pristup lounge salonima na aerodromima, ali i dodatne milje kojima se mogu ,,platiti” čitavi letovi.

Primer neuspešnog loyalty programa

Identifikovanje „najneuspešnijeg“ loyalty programa može biti subjektivno, međutim, postoje neki primeri loyalty programa koji nisu ispunili očekivanja. Jedan od često citiranih primera je program lojalnosti American Airlines-a pod nazivom „AAdvantage“.

American Airlines-ov AAdvantage program suočio se sa značajnim kritikama zbog svoje složenosti, devalvacije milja, ograničene dostupnosti nagrada, čestih promena u pravilima i loše komunikacije. Ovi faktori su doprineli smanjenju zadovoljstva korisnika i lojalnosti, čime je program izgubio na efikasnosti.

Zato podsećamo, uspešan loyalty program mora biti jednostavan za razumevanje, transparentan u svojim pravilima, dosledan u pružanju vrednosti i prilagodljiv potrebama kupaca.

Programi lojalnosti sa Loyalty Tirevima, mogu značajno doprineti zadržavanju kupaca i povećanju njihove angažovanosti.

Ukoliko želite da ovu strategiju implementirate u cilju stvaranja dugoročnog i profitabilnog odnose sa svojim kupcima, kontaktirajte nas za besplatnu prezentaciju.

Spot light logo beli

Mi znamo da budućnost leži u sveobuhvatnom programu lojalnosti, koji inspiriše, budi i regrutuje nove kupce, dok personalizovanim pogodnostima animira postojeće da se vrate i ponove kupovinu.

Iskoristite šansu i poverite profitabilnost SpotLight strategiji koja provereno daje rezultate.

Cards Print logo

Powered by Cards Print

Prijavite se

Ukoliko želite da primate najnovija obaveštenja od nas, prijavite se na naš newsletter.

Integracija sa POS sistemima

SkyPOS
SoftKom
m&systems-group logo

© 2023 SpotLight – Customer Data, Loyalty & Engagement Platform.

Sva prava zadržana.

bt_bb_section_top_section_coverage_image